Tesco piwa

Cerevisia Marcialis (Browar Kormoran)

Off 28

Za nieodmiennie śliczną, jak to zwykle w przypadku produktów z tego browaru, etykietą kryje się drugie w karierze Kormorana piwo marcowe. Poprzednie nie wzbudziło mojego entuzjazmu, jak będzie z tym, „nawiązującym do najdawniejszych tradycji piwowarskich regionu”?

W szklance piwo prezentuje się korzystnie – średnich rozmiarów piana trzyma się dobrych kilka minut zanim zacznie znikać. Na szkle zostawia bardzo skromne ślady. W zapachu dominuje słód i piwniczka, daje się też wyczuć nutę alkoholową. Wysycenie średnie do niskiego, co jest największym atutem CM – piwo nie nadmuchuje żołądka i nie zmusza mnie do ratowanie się serią beknięć, by nie zostać rozerwanym od środka.

Na tym plusy się kończą. Marcowe z Olsztyna jest bowiem typowym przedstawicielem „polskich mocnych”. Ciemna, herbaciana barwa idzie w parze z przytłaczającą słodyczą, posmakiem karmelu i podpieczonego ciasta. Alkohol obecny na początku na szczęście dość szybko się chowa na drugim planie, jednak wspomniana lepka słodycz i brak choćby muśnięcia goryczki sprawiają, że piwo jest ciężkie i pije się z coraz większym trudem.

CM kosztuje ok. 5 zł, co wydaje mi się ceną wygórowaną jak na oferowane doznania. A te oscylują wokół półki w supermarkecie, na której ustawiono popularne wśród gawiedzi strongi.

==Radar==

Alkohol: 6,8%, ekstrakt: 14,5% wag.
Cena: 5,15 zł

Ocena: 5/10

+ wygląd
+ alkohol został utrzymany na wodzy

– bardzo słodkie i mdłe
– kompletny brak goryczki
– cena nieadekwatna do jakości

About the author / 

admin

Menu:

Losowe artykuły:

  • Zawiercie Bursztynowe (Browar na Jurze)

    Pierwsze spotkanie z piwem z Zawiercia. Jest to piwo górnej fermentacji, wg informacji na etykiecie „bardzo mocno chmielone”. Nie wiem, w jaki sposób zweryfikować ten opis, czy nie jest to typowa czcza przechwałka, czy może browar rzeczywiście dał więcej chmielu niż zwykle. Sprawdźmy, jak wygląda i smakuje Bursztynowe. Piwo ma efektowną herbacianą barwę. Piana gęsta…

  • Smoky Joe (AleBrowar)

    Mieliśmy już wiśnię, śliwkę, jabłko, czekoladę, malinę – i co tam jeszcze – w piwie. Najwyższy czas na whisky! Nowość z AleBrowaru jak zwykle urzeka oprawą graficzną etykiety: i postać, i kolorystyka, i użyty w nazwie font – wszystko bardzo mi się podoba. Jeśli chodzi o styl: jest to stout zawierający słód wędzony szkockim torfem….