Transporter do piwa

Veltins Pilsener (Brauerei C.&A.; Veltins, Niemcy)

Off 290
Veltins Pilsener (Brauerei C.&A.; Veltins, Niemcy)
0 votes, 0.00 avg. rating (0% score)

Przy okazji „tygodnia kuchni niemieckiej“ do sklepów Lidl zawitał niemiecki pils z browaru Veltins w Meschede-Grevenstein.

Miałem spory problem z napełnieniem kieliszka – piana wypełniła go niemal od samego dna po krawędź. Po dłuższej chwili udało mi się go napełnić, a i tak czapa z piany była imponujących rozmiarów, do tego bardzo zbita – wystawała nad szkło i ani myślała się przelać. Kolor złoty, niewielka ilość drobnych pęcherzyków gazu. Prezentuje się bardzo ładnie. W zapachu odrobina słodowości i nutka chmielu – dość lekka kompozycja.

Pierwsze podejście…

Po dłuższej chwili

W smaku dominuje jednak goryczka – bardzo wyrazista, wręcz wpadająca w gorzkość. Na szczęście z czasem do głosu dochodzi posmak słodu. Niestety, obecna jest także metaliczna nuta, która nie poprawia walorów smakowych. Do końca piwo pozostaje płaskie, pozbawione głębi i jakichkolwiek przyjemnych doznań.

Jednorazowa przygoda, raczej nie wrócę, nawet gdyby Veltins na stałe trafił do oferty Lidla.

==Radar==

Alkohol: 4,8%, ekstrakt: 11,3%
Cena: 1,99 zł

Ocena: 5/10

+ prezencja
+ imponująca piana

– zbyt gorzkie
– brak głębi, metaliczny posmak
– do szybkiego wypicia po mocnym schłodzeniu – nie do delektowania się

About the author / 

admin

Menu:

Losowe artykuły:

  • Belg (Browar Lwówek)

    No to atakujemy kolejną nowość z Lwówka Śląskiego. Tym razem ich czarny koń, piwo w stylu belgijskiego ale, niepasteryzowane (pardon, nieutrwalone). Miłośnicy ale mają już co wybierać z oferty naszych małych browarów (najlepszą propozycję ma oczywiście Browar na Jurze z Zawiercia), dlatego browarnicy z Lwówka musieli trochę popracować nad swoim produktem, by został on doceniony…

  • Czeka nas zalew tandety – koncerny kontratakują

    My tu tak sobie luźno gadamy o piwkach regionalnych – raz lepszych, raz gorszych – a giganci branży piwowarskiej nie śpią. Tylko knują, jak by tu przekonać konsumentów, że nowe lub podrasowane nową szatą graficzną marki muszą trafić do ich zakupowych koszyków. Kompania Piwowarska na przykład „odświeża swoje portfolio” wypuszczając na rynek trzy nowości: Żubra…